mandag den 12. marts 2012

Erfaringer fra kemi og biologi

Hej alle,

Jeg har anvendt Screencast-o-matic til at producere to selvhjælpsguides til at udføre kemiske standardprocedurer (beregning af teoretisk udbytte (varighed 8 min) og udredning af elektronkonfiguration (varighed 14 min)). Begge er til min engelsksprogede IB Chemistry klasse, hvor jeg har såvel standard- som højniveau. Tilbagemeldingerne er meget positive, og jeg har påbegyndt et mindmap for udarbejdelse af yderligere selvhjælpsguides i kemi.

Min intention var endvidere at anvende Google Docs til min biologi C klasse (stx), men jeg gik død i oprettelsen af eleverne. Jeg valgte dog at gennemføre den skriveøvelse, jeg havde tænkt mig, blot i en lav-praktisk udgave. Jeg vil helt klart kunne anvende Google Docs i min fremtidige undervisning, især i forbindelse med tænkeskrivninger, diskussionsoplæg etc. Det kræver bare lidt længere tilløb :-)

Umiddelbart er jeg mest hooked på Screen-o-matic-agtige programmer, da der er tusinde anvendelsesmuligheder i naturvidenskab.

Vi ses i morgen,
Ulrik

Ingen kommentarer:

Send en kommentar